Zabawy logorytmiczne z neurologopedą

Drodzy Rodzice i Opiekunowie

Dziś proponuję zabawy logorytmiczne dla waszych dzieci, które stymulują rozwój mowy oraz integrację funkcji wzrokowo-słuchowo-ruchowych. Te zabawy mają spełnić jeszcze jedną ważną funkcję, a mianowicie sprzyjają integracji całej rodziny, zachęcają do wspólnej zabawy oraz wywołują spontaniczny śmiech, kiedy zdarzają się pomyłki.

Zabawy logorytmiczne do wspólnych ćwiczeń w rodzinnym gronie
1) Siedzimy w kole i każdy ma jakiś instrument( można wykorzystać te, które się ma, a można w prosty sposób zrobić wykorzystując puste puszki po napojach, butelki zakręcane ,wsypując do nich ziarna grochu, ryżu, piasek itp.) Jedna osoba wygrywa na instrumencie swoje imię, a pozostałe osoby powtarzają ten sam rytm i tak po kolei.

2) Wygrywamy na naszych instrumentach znane wyliczanki raz głośno, a raz cicho np.
„Ene due rabe, połknął bocian żabę, a żaba bociana jeszcze tego rana”,
„Ele mele dudki, gospodarz malutki, gospodyni jeszcze mniejsza, ale za to robotniejsza”,
„Kup psu dropsa, jeśli masz psa, bo psy mopsy lubią dropsy”,
„Siała baba mak, nie wiedziała jak, dziadek wiedział, nie powiedział, a to było tak”

3) Stojąc w kole przekazujemy sobie małą gumową lub szmacianą piłeczkę ze zmiennym tempem, raz powoli, a raz szybko wraz ze słowami piosenki „Piłka tu, piłka tam, piłka skacze tu i tam. Jak to miło i wesoło, gdy piłeczka skacze w koło”. Piosenkę śpiewamy powoli lub szybko i do tempa piosenki dopasowujemy tempo podawania piłeczki. Uważamy, aby piłka nie uciekała nam z rąk.

4) Swobodnie poruszamy się po pokoju i na hasło „Słońce świeci” wyciągamy ręce w górę i kręcimy się wokół własnej osi, zaś na hasło „Pada deszcz” przykucamy i osłaniamy rękami głowę tworząc parasol na niby.

5) Chodzimy po pokoju najlepiej w rytm jakiejś spokojnej muzyki, na hasło „bocian” podnosimy wysoko nogi do góry i maszerujemy bardzo powoli, na hasło „żabka” wykonujemy na czworakach skoki żabki.

Opracowała : mgr Barbara Ostrowska- neurologopeda