Biedronki plan pracy zdalnej 4-8 maj

Plan pracy 4-8 maja 2020 Krąg tematyczny: Ruch to wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zapraszamy serdecznie Rodziców na stronę grupy fb, gdzie codziennie przedstawiamy poniższe tematy w formie audio i video

Biedroneczki są w kropeczki

„Mieszkańcy łąki” – oglądanie, nazywanie i opisywanie wyglądu mieszkańców łąki, doskonalenie umiejętności w zakresie mowy i myślenia

„Ile kropek ma biedronka?” – liczenie kropek na skrzydłach biedronek

„Biedronka na listku” doskonalenie sprawności ręki poprzez wycinanie po linii i lepienie z plasteliny

Stokrotki dla Dorotki, tulipany dla Joanny

„Kolorowe kwiaty” zabawa badawcza, wstawianie białych kwiatów do naczyń z zabarwioną wodą, obserwacja wyników doświadczenia

„Zaczarowana cebulka” – ustalenie kolejnych etapów wzrostu rośliny,

„W ogrodzie kwiatowym” – wyszukiwanie znanych kwiatów, nazywanie ich, opisywanie ich budowy, zbieranie materiału przyrodniczego do zielnika kwiatowego

Pszczeli koncert

„Pszczeli koncert” – ćwiczenia artykulacyjne na wyrazach dźwiękonaśladowczych naśladujących odgłosy owadów

„Magiczna przemiana” – opowiadanie o przemianie gąsienicy w motyla

„Kolorowy rój” – wykonanie prac plastycznych metodą stemplowania palcami

Niezwykły dom mrówek

„Gdzie kto mieszka” – zapoznanie dzieci z mrowiskiem i ulem

„Droga do mrowiska” – szacowanie długości narysowanej linii, wykonanie zadania na karcie pracy

„Ślimaczek” – ćwiczenia grafomotoryczne

Pleciemy wianki

„Odgłosy wiosny” – rozpoznawanie naturalnych odgłosów przyrody

„Pleciemy wianki” – nauka zaplatania warkoczy i wianków

„Zabawa w żaby i bociana” – ilustrowanie ruchem treści utworu A. Świrszczyńskiej