Rewalidacjia dzieci autystycznych z Panią Dagmarą 04-08 maj

Na kolejny tydzień nauki zdalnej przygotowałam ćwiczenia z kontroli okulomotorycznej, czyli  sprawnego funkcjonowania ruchów oczu, które mają bardzo duży wpływ na nasze funkcjonowanie i  sprawne poruszanie się w otaczającym nas świecie.

 Przykładowe ćwiczenia:

Usprawnianie kontroli okulomotorycznej (czyli ruchów oczu):

  • rysowanie wzrokiem (nosem) lekkim, płynnym ruchem różnych figur: spiral, okręgów, krzyżyków, iksów, kwadratów, trójkątów, ósemek
  • obserwowanie ruchomych (wiszących) form przestrzennych
  • zabawy z szybkim mruganiem – liczenie za pomocą mrugnięć drobnych elementów lub wyrazów na stronie
  • nauka płynnego oddychania przeponowego – wdech krótki, wy­dech – długi
  • kartkowanie książeczek ze sztywnymi kartkami, kolorowych pism i książek formatu A4
  • wykorzystywanie palca dziecka jako wskaźnika do pokazywania określonych rzeczy na obrazkach
  • układanie figur w konturach
  • dopasowywanie przedmiotu do ramki
  • wrzucanie do pudełka z otworami figur o różnych kształtach (z udziałem wzroku i bez kontroli wzrokowej)
  • śledzenie przedmiotów w ruchu, np. toru lotu wypuszczanych kółek – śmigiełek, piłek
  • dobieranie par przedmiot – obrazek
  • układanie modelu postaci i twarzy z elementów
  • eliminowanie przedmiotów niepasujących do danego zbioru (nóż, widelec, łyżka, lizak)
  • naśladowanie ruchów ciała i dłoni
  • odtwarzanie ruchem prostych czynności
  • kontynuowanie sekwencji tematycznej, np. układu figur
  • przyporządkowanie obrazkom określonego kodu, np. piłka -kółko, auto – prostokąt, ciastko – trójkąt
  • obserwowanie obrazów trójwymiarowych, np. cyfr
  • rysowanie synchroniczne (oburącz)
  • rysowanie grubym mazakiem w pozycji pionowej linii prostych, pionowych, równoległych, ukośnych, falistych, spiral, ósemek różnej wielkości i w różnym położeniu

Przy wykonywaniu zadań życzę wszystkim udanej zabawy

Pozdrawiam Was – p. Dagmara