Zabawy z psychologiem„ KROPKOWY LUDZIK”

DRODZY RODZICE, DROGIE DZIECIACZKI.

Witam Was serdecznie za pośrednictwem strony internetowej Waszego Przedszkola.

Ponieważ  jeszcze przez jakiś czas nie będziemy mogli się zobaczyć i porozmawiać , to przy udziale Waszych rodziców proponuję Wam  trochę inną formę kontaktu.  Będę co jakiś czas umieszczać na stronie internetowej Waszego Przedszkola zadania dla Waszych dzieci. W zakładce „ INTEGRACJA” znajdziecie te zadania.

Wiem, że czas jest trudny, że rodzice borykają się z wieloma poważnymi problemami dnia codziennego związanymi
z pracą, lękiem o zdrowie, zdalną nauką dzieci w wieku szkolnym, itd. Jeśli jednak chociaż na chwilę uda się oderwać myśli od problemów i poprzez zabawę pomóc sobie i dziecku przejść obronną ręką nad „ przepaścią” emocjonalną która pojawiła się w naszym życiu pod nazwą „ koronawirus”, to wrócimy do „ normalności” może mniej poturbowani.

Jeżeli Państwo znajdą czas i chęć do proponowanej przeze mnie zabawy to zachęcam do skorzystania.

Dzisiaj zadanie „ KROPKOWY LUDZIK”

Dzieci uczestniczące w zajęciach ze mną na terenie przedszkola znają tę zabawę, ale napiszę o co chodzi, żeby inni też poznali.

  1. Na kartce z bloku dzieci rysują kolorowe kropki- tyle ile chcą. Mama czy tata rysuje na swojej kartce.
  2. Łączymy kropki tworząc z nich ludziki, stworki itp. Może być jeden, a może być kilku „ stworkowych „ przyjaciół.
  3. Nadajemy im imiona, im śmieszniej , tym lepiej.
  4. Wymyślamy wraz z dzieckiem historię o stworkach, a w tej chwili możemy pomóc dziecku z uporaniem się z emocjami spowodowanymi całokształtem sytuacji epidemicznej, wymyślając historyjkę stworek jako super bohater, który pokonał koronawirusa. „ Mój stworek…..mieszkał w Dąbrowie Górniczej, chodził do przedszkola i lubił się bawić na placu zabaw. Nagle w mieście pojawił się czarny charakter. Nazywał się „Koronawirus”.  Później przyprowadził swoich kolegów i było  ich coraz więcej. Dzieci nie chciały się z nimi bawić. Czarny charakter nie lubił ani ludzi dorosłych ani dzieci. Zaczepiał ich żeby im dokuczać.  Mój stworek
    „ Kropek” wymyślił co trzeba zrobić i powiedział wszystkim żeby nie wychodzili z domu, nie bawili się na placu zabaw, nie trzymali się za ręce,  nie prowokowali czarnego charakteru do robienia złych rzeczy. Inne stworki i wszyscy ludzie posłuchali. Wtedy Koronawirus nie miał już kogo zaczepiać i poszedł sobie.
  5. Wymyślamy z dzieckiem co jeszcze stworek Kropek może zrobić, żeby pokonać koronawirusa- myć ręce, jeść owoce i warzywa, itd., jak może pomóc innym stworkom itp.
  6. Historyjki mogą być zupełnie inne, ta powyższa to tylko propozycja.

W załączeniu będzie również  obrazek „ Nastrój jak pogoda” zaczerpnięty ze strony „ Emocje Dziecka”https://emocjedziecka.pl/nastroj-jak-pogoda-materialy-do-pracy-z-dzieckiem-emocje/#&gid=1&pid=1

Można go wydrukować i wspólnie z dzieckiem mówić o swoim i dziecka nastroju, a jeżeli nastrój jest zły to wymyślać jak go poprawić. Jest to okazja do wspólnego porozmawiania o uczuciach.

Pozdrawiam. Wasz przedszkolny psycholog Joanna Stychno

#ZOSTAŃ W DOMU